Profesor Eric A. Hanushek i dr Rukmini Banerji zostali uhonorowani nagrodą Yidana 2021, najwyższym światowym wyróżnieniem w dziedzinie edukacji, w uznaniu ich przełomowej pracy nad kluczowym elementem zagadki dotyczącej edukacji: poprawą jakości edukacji i wyników dla uczących się w skali globalnej.
W wyniku rygorystycznego procesu oceny, przeprowadzonego przez niezależną komisję sędziowską złożoną z uznanych ekspertów w dziedzinie edukacji, profesor Eric A. Hanushek i dr Rukmini Banerji zostali wybrani jako laureaci Nagrody Yidana za Badania Edukacyjne w 2021 r. i Nagrody Yidana za Rozwój Edukacji. Dołączą oni do dziewięciu laureatów, którzy otrzymali nagrodę Yidana od momentu jej powstania w 2016 r., ustanowioną przez Yidana Prize Foundation – międzynarodową filantropijną fundację edukacyjną, która inspiruje postęp i zmiany w edukacji.

Wspieranie laureatów z 2021 r. w celu poprawy jakości nauczania i wyników nauczania Profesor Eric Hanushek, starszy wykładowca w ramach Paul and Jean Hanna Senior Fellowship i profesor w Instytucie Hoovera na Uniwersytecie Stanforda, został uhonorowany nagrodą Yidana za badania nad edukacją w 2021 roku. Jego praca koncentruje się na wynikach kształcenia oraz znaczeniu jakości nauczania i wpłynęła na rozwój zarówno badań, jak i polityki w skali międzynarodowej. Jego praca przyczyniła się do ukształtowania Celu 4 Zrównoważonego Rozwoju ONZ (zapewnienie integracyjnej i sprawiedliwej jakości edukacji) poprzez zmianę celów dotyczących wyników nauczania i pokazała, że to, ile uczniowie zdobywają wiedzy – a nie ile lat spędzają w szkole – jest czynnikiem stymulującym gospodarkę.

Dzięki środkom z nagrody Yidana profesor Hanushek planuje uruchomienie programu badawczego w Afryce wspierającego zdolności analityczne w zakresie kształtowania edukacji. Dr Rukmini Banerji, dyrektor generalny Pratham Education Foundation, otrzymała w 2021 r. nagrodę Yidana za działalność na rzecz rozwoju edukacji w związku z poprawą wyników nauczania. Metoda oceny rocznego stanu edukacji (ASER), której pionierem była dr Banerji i jej zespół, ujawniła luki w umiejętności czytania, pisania i liczenia wśród dzieci, które spędziły już kilka lat w szkole. Aby zlikwidować te luki, jej zespół w ramach programu „Nauczanie na właściwym poziomie” (TaRL) współpracuje ze szkołami i społecznościami lokalnymi w celu zapewnienia podstawowych umiejętności z zakresu czytania i arytmetyki, gwarantując, że żadne dziecko nie pozostanie w tyle.
Ten systematyczny, powtarzalny model dociera do milionów dzieci rocznie i rozpowszechnia się na całym świecie. Przy wsparciu nagrody Yidan, dr Banerji planuje wzmocnić i rozszerzyć pracę Pratham z małymi dziećmi, tak aby można było zbudować solidne podstawy na wczesnym etapie życia dziecka. Wierzy ona, że przyczyni się to w znacznym stopniu do osiągnięcia celu, aby „każde dziecko uczęszczało do szkoły i dobrze sobie radziło z nauką”.

Wspólnie przedsięwzięcia laureatów przyczyniają się do tego, że świat staje się lepszy dzięki edukacji. Wszyscy laureaci dołączą do członków Rady Luminarzy Yidan, aby wspólnie pracować i przemawiać wspólnym głosem – rzucić światło na znaczenie przywrócenia i przemyślenia na nowo edukacji za pomocą innowacyjnych pomysłów. Nominacje do nagrody Yidana za rok 2022 ruszają 19 października Nominacje do Nagrody Yidana w 2022 r. będą przyjmowane od 19 października 2021 r. do marca 2022 r. Fundacja Nagrody Yidana i Nagroda Yidana Fundacja Nagrody Yidana jest międzynarodową fundacją filantropijną o charakterze edukacyjnym. Poprzez swoją nagrodę i sieć innowatorów wspiera pomysły i praktyki w edukacji – szczególnie te, które mają potencjał, aby pozytywnie zmienić życie i społeczeństwo. Nagroda Yidana jest wyróżnieniem w dziedzinie edukacji integracyjnej, przyznawanym osobom lub zespołom, które wniosły znaczący wkład w teorię i praktykę edukacji.